In Tips

Helaas zijn alle massagesalons gesloten door de corona crisis. Iedereen moet van de overheid zoveel mogelijk binnenblijven én thuis werken als dat kan. Maar al dat thuisblijven is natuurlijk niet goed voor de gezondheid. Hoe blijven we fit tijdens de corona crisis? Wij hebben een massage stappenplan & verschillende sportoefeningen voor je geselecteerd om zo fit mogelijk te blijven tijdens je quarantaine tijd!

Geef een ontspanningsmassage aan je partner

Je partner zal hier ongetwijfeld heel blij mee zijn. Je hoeft helemaal geen ervaring te hebben om toch een lekkere ontspanningsmassage te geven. De basis hierbij is dat je je partner laat ontspannen en je zijn of haar bloedsomloop stimuleert.

 

Stappenplan voor een ontspanningsmassage

  1. Was goed je handen en haal je sieraden van je handen
  2. Zorg voor, het liefste warme, massageolie en zet ontspannende muziek op
  3. Laat je partner op de bank of op bed liggen op zijn of haar buik
  4. Begin rustig met het aanbrengen van de massageolie op de rug
  5. Glijd met je handen rustig over de rug. Doe dit zo soepel mogelijk met een klein beetje weerstand.
  6. Vervolgens masseer je de nek, schouders en armen. Houd contact met je partner en vraag feedback.
  7. Masseer met ronddraaiende bewegingen en ga zo een aantal minuten door.

Vraag vervolgens hoe je het gedaan hebt, zo kun je het de volgende keer nog beter doen. Een ontspanningsmassage haalt de stress van het lichaam van je partner, zo heb jij er ook nog profijt van.

Ga thuis sporten en blijf in beweging

Naast de massagesalons zijn ook alle sportscholen gesloten. Ben jij het gewend om meerdere keren per week te gaan sporten? Probeer dit dan vol te houden, zo blijf je het beste in je ritme. Het kan een flinke aderlating zijn om niet meer met je gewichten te werken, maar gelukkig kun je thuis ook veel doen om fit te blijven. Het belangrijkste is, met name als je thuis werkt, om te blijven bewegen. Ga eens een rondje lopen (zonder dat je iemand tegenkomt) of ga eens hardlopen. Dit geeft je weer een fris gevoel.

Sport oefeningen die je thuis kunt doen

Er zijn verschillende oefeningen die je goed thuis kunt doen. Probeer de sportschool maar eens naar je huis te halen en ga aan de slag! Wees creatief, je kunt onder andere de volgende oefeningen thuis doen (bekijk de video’s!):

 Tip: Heb je geen gewichten voor een oefening? Probeer het dan met een volle wasmiddel fles of neem een zware tas als gewicht!

Blijf niet op de bank liggen!

Hopelijk heb je nu genoeg inspiratie opgedaan om lekker in beweging te blijven. Haal de stress bij je partner weg en blijf zelf in beweging met deze sport oefeningen. En vergeet niet om weer een échte massage te boeken als de crisis over is! ?

Recent Posts
Nekmassge geven